Ako napísať PR článok je dilemou, nad ktorou sa zamýšľa stále viac a viac ľudí. Pred tým, ako sa však vyjadríme k tejto problematike, je dôležité ujasniť si, čo to vôbec PR článok je, k čomu slúži a kto sa venuje jeho tvorbe.

Reklamné PR články a texty sú efektívnym nástrojom, ktorým spoločnosť prezentuje samú seba, resp. produkty, ktoré predáva. Pre bežného čitateľa by malo byť obtiažne zistiť, či ide o komerčné zdieľanie obsahu, čiže základom je, aby bol článok pútavý, presný a predovšetkým nenápadný, čo sa týka reklamného účelu. Cieľom PR článkov je teda predať konkrétny produkt, prezentovať prácu spoločnosti a pozitívne ovplyvniť potenciálneho klienta, v lepšom prípade ho motivovať k priamej kúpe. Základom je, aby texty naviazali a udržali vzťah medzi zákazníkov a značkou – ak si zákazník obľúbi váš produkt, bude u vás nakupovať viac.

Stručný a výstižný nadpis je základ!

Ak máte jasno v tom, o čom idete písať, čo alebo koho idete propagovať, výborne! Prvú časť máte za sebou. Ďalším krokom je tvorba vhodného nadpisu, ktorý by mal byť stručný a jasný, čiže zabudnite na zbytočne dlhé titulky, ktoré čitateľa skôr odradia od prezretia článku. Niekedy je vhodnejšie vymyslieť nadpis článku až po jeho napísaní, keďže nie vždy nám je jasné, o čom článok presne bude.

Píšte v pozitívnom zmysle slova

Charakter vlastného textu, teda PR článku by mal byť v prvom rade pozitívny. Darmo vám budeme radiť ako napísať PR článok, ak poriadne ani neviete, čo za produkt prezentujete. Pamätajte, že takýto článok slúži k zvýšeniu záujmu o vás ako o firme u potenciálnych zákazníkov, čiže je nevyhnutné, aby pocítili, že ste v danom obore skutočný profesionálnom a v prípade akýchkoľvek otázok viete reagovať. Prečo by si mal zákazník vybrať vás a nie konkurenciu? V čom je váš produkt lepší? Odpovedzte si na tieto otázky a nebojte sa ich spomenúť v samotnom článku. Pochopiteľne, že celá štruktúra textu musí byť nenútená, priateľská a najmä pravdivá, čiže zbytočne produkt nevychvaľujte, pokiaľ na to nemáte podstatný dôvod.

Stanovte si kľúčové slová a riaďte sa podľa nich!

Následne si zvoľte kľúčové slová, ktoré v článku použijete. Čo sa týka počtu, ideálne je v texte rozsahu 1 až 2 normostrany použiť približne tri kľúčové slová, no toto rozhodnutie závisí už podľa vašich preferencií. Pokojne ich môžete vyznačiť tučným písmom, aby boli viditeľné ihneď, ako čitateľ klikne na váš článok, no nepoužívajte spätné odkazy za sebou, ale radšej po jednotlivých odsekoch.

Ako by mal vyzerať kvalitný PR článok?

Je asi zbytočné tvrdiť, že ten, kto píše PR článok, teda copywriter, musí perfektne ovládať gramatiku, a to za každých okolností na 100%. Kto by si už len prečítal článok s gramatickými chybami, zlým slovosledom jednotlivých viet či absolútne zlou postupnosťou kapitol, resp. odsekov, ktoré by nemali hlavu ani pätu? Okrem toho musí článok pôsobiť osobne, v žiadnom prípade nesmie byť skopírovaný z inej stránky, čiže originalita je bezpodmienečne nutná! Nepoužívajte zbytočné superlatívy, dodržte optimálnu dĺžku (cca. 1-2 normostrany) a upútajte čitateľa zaujímavým obrázkom k danej téme, ktorý ho okamžite motivuje k čítaniu! Vedeli ste, že niekedy aj samotný obrázok dokáže u čitateľa navodiť pocit, že článok si jednoducho musí prečítať, aj keď možno nejde o tému, ktorá by ho vyslovene zaujímala?

Presný návod, ako napísať PR článok, ktorý bude kvalitný, pútavý a bezpochyby i zaujímavý neexistuje, no existujú aspoň užitočné rady, ktoré ak budete dodržiavať, pomôžu vám zviditeľniť vás i vaše produkty. Koniec koncov, vždy môžete využiť služby profesionálov, ktorí napíšu článok za vás, čiže sa musíte rozhodnúť, či si na to vyhradíte čas alebo sa radšej spoľahnete na copywritera.


Diskusia: Čo si o tom myslíte?
ZDIEĽAŤ NA FACEBOOK